ایا پابجی موبایل میخواهد نیو استیت را جایگزین قبلی کند؟

ابجی موبایل از سال ۲۰۱۸ توانست طرفداران زیادی را در سبک بتل رویال به خود جذب کند. همچنین با انتشار این بازی محبوب، سناریوی ورزش‌های الکترونیکی، در موبایل‌ها و برای گیمرها گسترش یافته است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه پابجی نیو استیت و پابجی موبایل بپردازیم، با ما همراه باشید.

PUBG New State در نوامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد و پس از آن بسیاری از گیمرهای علاقمند به بازی‌های تلاش برای بقاء را به سمت خود جذب کرد. پابجی نیو استیت یک ورژن افزوده شده به ژانر BR در پابجی موبایل و همچنین نسخه‌ای آینده نگرانه است که توسط .Krafton Inc توسعه یافته است. منظور از آینده نگرانه این است که تمامی وقایع موجود در بازی مربوط به سال 2051 است. نقشه و سلاح و تجهیزات این بازی بسیار پیشرفته‌تر از PUBG Mobileهستند. سازندگان این بازی با ارائه نقشه Trol، فضای زندگی در سال 2051 را بازسازی و القاء کرده‌اند.

هر دو نسخه پابجی نیو استیت و پابجی موبایل مزایا و معایب خاص خود را دارند و به همین دلیل، گیمرها را به سمت مطالعه بررسی مکانیک و گیم پلی آن‌ها کشانده است.

گرافیک بازی PUBG New State به اندازه‌ای واقعی و طبیعی به نظر می‌رسد که تاکنون در هیچ بازی موبایلی ارائه نشده است. این بازی در کامپیوترهای شخصی بیشترین کیفیت گرافیکی را در اختیار گیمرها می‌گذارد.

گرافیک فوق‌العاده پابجی نیو استیت در مقابل پابجی موبایل، از مهم‌ترین دلایل برتری مکانیک این بازی است.

  • ویژگی Roll: تحرک در بازی نیو استیت تا حدی واقع گرایانه طراحی شده است که هر گیمر می‌تواند در زمان تیراندازی دشمنان، بسیار سریع غلت بزند و پناه بگیرد.
  • نارنجک دودزا: پابجی نیو استیت در زمان پرتاب نارنجک، دنباله آن را به صورت دود نمایش می‌دهد و همین موضوع ساده باعث شده تا بازی مذکور از جلوه‌های واقعی بیشتری نسبت به پابجی موبایل برخوردار باشد.
  • قابلیت ناک داون کردن دوستان با یک ماشین: زمانی که برخی از هم گروهی‌ها در حال ضربه زدن به عده‌ای دیگر از دوستان در حال رانندگی هستند،‌ می‌توان آن‌ها را سرنگون کرد و این قابلیت ساده، هیجان بازی را دوچندان کرده و به گرافیک واقعی بازی افزوده است.
  • نمایش قطعات کلاه شکسته شده بر روی زمین: زمانی که کلاه گیمر می‌شکند و نابود می‌شود، می‌توان قطعات شکسته شده آن را بر روی زمین دید و این یکی از جلوه‌های طبیعی پابجی نیو استیت است.
  • مشاهده کلاغ‌های در حال پرواز: زمانی که گیمر در حال پرسه زدن در قبرستان و یا مزارع ذرت است، کلاغ‌ها در آسمان در حال پرواز دیده می‌شوند.

در Pubg:Mobile به دست آوردن آنچه Supply Drop نام دارد می‌تواند حسابی به نفع شما باشد. در واقع این‌ها پکیج‌هایی به‌خصوص هستند که با هواپیما به داخل نقشه انداخته می‌شوند و اجازه می‌دهند به اسلحه و تجهیزات ارزشمند دسترسی پیدا کنید. اما این پکیج‌ها معمولا در مناطقی بسیار باز می‌افتند و بنابراین خطرات زیادی شما را تهدید خواهد کرد. در پابجی نیو استیت پهپاد‌هایی داریم که می‌توانید آن‌ها را در هرجایی که دوست دارید دریافت کنید. اما همچنان سایر بازیکنان می‌توانند موقعیت حدودی پکیج را مشاهده کنند.

با این پهپادها قادر به خرید آیتم‌های مختلف مانند بسته‌های سلامتی، زره، مهمات و سایر موارد مورد نیاز برای بقا خواهید بود. برای به دست آوردن پول لازم برای استفاده از این پهپادها هم لازم است ابتدا به غارت نقاط مختلف نقشه مشغول شده و پول جمع کنید. 

این یکی از منحصربه‌فردترین و جالب‌ترین تغییراتی است که در نسخه جدید New State به وجود آمده است. زمانی که بازیکنان حریف به زمین افتاده‌اند اما هنوز به صورت کامل کشته نشده‌اید، بازیکنان هم قادر به کشتن آن‌ها و هم نجات دادن‌شان خواهند بود. به این ترتیب اگر به سراغ نجات بازیکنان حریف بروید، می‌توانید آن‌ها را احیا کرده و به عضویت اسکواد خودتان درآورید؛ البته اگر فضایی خالی در اسکواد خود داشته باشید. 

این مکانیک به صورت خاص به درد آن دسته از بازیکنانی می‌خورد که با دوستان خود به تجربه بازی مشغول نمی‌شوند. در این حالت، وقتی یکی از بازیکنان جان می‌بازد، باقی اعضای تیم می‌توانند به جستجو برای دشمنی که به زمین افتاده مشغول شده و بار دیگر تیم را تکمیل کنند. 

به همین ترتیب، بقا در بازی هم آسان‌تر می‌شود، زیرا بازیکنان دیگر لازم نیست نگران از دست دادن هم‌تیمی‌های خود و دشوارتر شدن باقی بازی باشند. نیو استیت در غایی‌ترین حالت می‌خواسته شانسی دوباره به آن‌هایی بدهد که خیلی زود با شرایطی وخیم روبه‌رو می‌شوند. اما بار دیگر تاکید می‌کنیم که این مکانیک تنها زمانی کار می‌کند که جایی خالی در اسکواد داشته باشید و هر اسکواد نیز می‌تواند تا سقف ۴ نفر را در خود جای دهد. 

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا سیستم کنترل گیم‌پلی در نیو استیت دچار تغییر شده یا خیر و در پاسخ باید بگوییم واقعا نه. علی‌رغم اینکه مکانیک‌هایی جدید در گیم‌پلی داریم، اما سیستم کنترل بسیار مشابه پابجی است. بنابراین هم طرفداران قدیمی این سری به سرعت با بازی خو می‌گیرند و هم تازه‌واردان می‌توانند از کنترل ساده بازی لذت ببرند. در هر دو بازی می‌توان از نمایشگر لمسی برای مسیریابی و کارهایی مانند هدف‌گیری و تیراندازی استفاده کرد.

از سوی دیگر هر دو بازی گزینه‌هایی برای شخصی‌سازی دکمه‌ها دارند تا همه‌چیز را مطابق سبک بازی خود روی صفحه بنچینید. البته نیو استیت گام را فراتر گذاشته و دکمه‌هایی کوچک‌تر و بیشتر دارد تا تمام مکانیک‌های جدید را پوشش دهد. از سوی دیگر شخصی‌سازی کنترل در نیو استیت جزییات بیشتری دارد.

در طرف دیگر این معادله هم پابجی نیو استیت را داریم که می‌خواسته برخی محدودیت‌های موبایل گیمینگ را کنار بزند و بازیکنان را به جهانی در سال ۲۰۵۱ میلادی ببرد. برای آن‌هایی که تجربه پابجی موبایل را در اختیار دارند، نیو استیت قرار نیست آنقدرها انقلابی ظاهر شود و اکثر دی‌ان‌ای خود را با نسخه قبلی به اشتراک می‌گذارند. با این حال نقشه جدید Troi و پس‌زمینه آینده‌نگرانه می‌تواند تنفس یک هوای تازه باشد و نیو استیت در مجموع بازی بهینه‌تری نیز به حساب می‌آید. 

اما در نهایتهیچ برنده ی واضحی وجود ندارد، زیرا دو بازی عمدتا یک‌چیز هستند. پابجی نیو استیت را نمی‌توان بزرگ‌ترین انقلاب ممکن در ژانر بتل رویال به حساب آورد و تقریبا همه‌چیز احساسی مشابه به پابجی موبایل دارد. اما چیزهایی مانند گرافیک بهتر، پاسخ‌دهی سریع‌تر به فرمان‌های کاربر و نقشه جدید می‌توانند از اصلی‌ترین عوامل جذابیت آن به حساب آیند. در نهایت اما به خودتان بستگی دارد که ترجیح می‌دهد به سراغ بازی جدیدتر بروید یا به سراغ بازی قدیمی‌تری که البته محتوای بسیار بیشتری دارد. 

imtommys وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *